Sponsoren van een voetbalteam

S

Het kan zijn dat je als lokaal bedrijf je naamsbekendheid wilt vergroten en daarom budget vrij maakt voor sponsoring. Daarnaast kan je sympathisant zijn van een bepaalde vereniging en wil je dit graat laten blijken door ieder jaar een mooie gift te geven in ruil voor bijvoorbeeld shirtsponsoring. Veel bedrijven verbinden zich op deze manier aan een regionale voetbalclub.

Resultaten meetbaar maken

Wanneer je een voetbalclub gaat sponsoren loop je al snel tegen het feit dat het moeilijk te meten is of je wel daadwerkelijk resultaten boekt. Voor veel bedrijven is dit echter ook niet het belangrijkste. De kosten voor het bedrukken van voetbalshirts of andere sportkleding liggen vrij laag in verhouding met veel andere advertentiekosten. Daardoor is de drempel om een team of club te gaan sponsoren een stuk gemakkelijker voor veel ondernemers.

Shirts, reclameborden of toch een trainingspak

Wanneer je besluit om een vereniging te gaan sponsoren dan kan dit vaak op veel manieren. Wanneer je bereidt ben een groter bedrag uit te geven kun je vaak zelfs meerdere uitingen sponsoren zoals een bord langs het hoofdveld, in de kantine of op de kleding van (jeugd)spelers. Waar je voor kiest hangt deels af van het bereik wat je wilt hebben. Wanneer je ervoor kiest bordsponsor te worden zullen vooral de mensen welke betrokken zijn bij de club hier iets van terug zien. Als shirtsponsor ben je ook vertegenwoordigd tijdens wedstrijden in de buurt van jouw vereniging. Dan kun je nog kiezen voor het sponsoren van een eerste (jeugd)elftal maar ook van vriendenteams of lager geklasseerde jeugdteams. Daar is het vaak enkel de vereiste om slechts de kosten van de shirts te betalen.